نکاتی برای افزایش تاثیرگذاری حرکات کششی -آکا

آموزش بدنسازی ، بدنسازی ،سایت ورزشآموزش بدنسازی و پرورش اندام

,حرکات کششی برای افزایش قد, حرکات کششی, آموزش حرکات کششی,[categoriy]

نکاتی برای افزایش تاثیرگذاری حرکات کششی

حرکات کششی برای افزایش قد, حرکات کششی, آموزش حرکات کششی, حرکات کششی پا, حرکات کششی افزایش قد, انواع حرکات کششی, آموزش حرکات کششی برای افزایش قد, حرکات کششی ورزشی, حرکات کششی همراه با تصویر

آکاایران: نکاتی برای افزایش تاثیرگذاری حرکات کششی

آکاایران بعد از انجام حرکات کششی بدن احساس آرامش بیشتری می کند.‎

 

به گزارش آکاایران بررسی ها نشان داده است که انجام حرکات کششی ایستا که در آن یک عضله برای مدتی در یک حالت کششی قرار می گیرد باعث افزایش دامنه حرکت بدن می شود.
بعد از انجام حرکات کششی بدن احساس آرامش بیشتری می کند. داشتن دامنه حرکت بیشتر به کارایی بیشتر برای انجام فعالیت های روزانه کمک می کند. حرکات کششی انعطاف پذیری را نیز افزایش می دهند.
می توان با توجه به نکات زیر بیشتر از حرکات کششی فایده برد:
1. حرکات کششی را به یک عادت تبدیل کنید
در صورتی که به صورت مداوم حرکات کششی انجام دهید نتیجه آن را خواهید دید. شما باید یک برنامه برای این حرکات داشته باشید. برای مثال دو تا سه بار در هفته این حرکات را تکرار کنید. در ناحیه همسترینگ انجام حرکات کششی به مدت شش هفته می تواند موثر باشد.
انجام حرکات کششی به صورت مداوم باعث افزایش آرامش و راحتی بدن می شود.
2. گرم کردن بدن
در صورتی که به صورت مرتب حرکات کششی انجام می دهید قبل از انجام آنها بدن را گرم کنید. برای گرم کردن بدن می توانید 10 تا 20 دقیقه پیاده روی کنید یا بدوید. این کار بدن را برای انجام حرکات کششی آماده می کند و آسیب به بدن وارد نمی شود.
3. به میزان درست حرکات کششی انجام دهید
بررسی ها نشان داده است که 15 تا 30 ثانیه ماندن در حالت کششی برای هر حرکت می تواند موثر باشد. تکرار هر حرکت کششی بین دو تا چهار بار کافی است. به صورت کلی تمامی حرکات کششی با هم باید بین 10 تا 15 دقیقه به طول بیانجامد.
4. زمان انجام حرکات کششی اهمیت دارد
بهتر است حرکات کششی ایستا را بعد از ورزش و برای سرد کردن بدن انجام دهید. حرکات کششی که قبل از ورزش مناسب هستند حرکات کششی پویا هستند.
5. برنامه کششی مخصوص خود را داشته باشید
هر کسی در ناحیه ای از بدن انعطاف پذیری کمتری دارد. بنا بر این باید حرکات کششی را با توجه به نیازی که دارید انجام دهید.
آموزش بدنسازی و پرورش اندام - ایسنا

[ منبع این خبر سایت آکاایران-ورزش می باشد، برای مشاهده متن اصلی خبر روی این قسمت کلیک کنید ]

شفاف سازی:
خبر فوق در سایت آکاایران-ورزش منتشر شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است. چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید برای حذف آن روی این قسمت کلیک کنید.

تبلیغات





جدیدترین اخبار ورزشی

تبلیغات